Rīgas Lietuviešu vidusskolas pirmskolas bērnu (5.-6.gadu) estētikas skolas „Gudrutis“. Skolotājas Rasa Danileviča un Regina Kriščiūnaitė.
Mērķis:
Veicināt aktīvu, pārliecinātu par sevi un savām spējam bērna personības attistību, izkopt bērnā zinātkāres motivāciju, kas radītu priekšnoteikumus tālākājām veiksmīgām skolas gaitām.
Uzdevumi:
1)Nodrošināt bērniem drošu, dzīvespriecīgu un radošu pirmsskolas vidi un apstākļus.
2)Veicināt aktīvu komunikāciju un sadarbību ar vienaudžiem un pieaugušajiem, attīstīt emocionālo, sociālo un kultūras pieredzi.
3)Veicināt bērna runas un valodu (lietuviešu, latviešu) attistību, kā komunikācijas, izziņas līdzekli, lai radītu priekšnoteikumus lasītprasmes un rakstības attīstīšanai, veicināt vajadzību pēc grāmatām.
4)Izzināt un cienīt nacionālās tradīcijas.
Estētikas skolas darba principi:
1)Pozitīvo vērtību izveide. Apzināt pozitīvās vertībs, audzināt un nostiprināt tās bērnā. Veicināt pozitīvo domāšanu.
2)Sociokultūras apzināšānās. Mācību programma ir vērsta uz bērna nacionālās identitātes apzināšānos, sociālās, kultūras kompetenču attīstību.
3)Mērķtiecīgums. Programma ir saskaņota ar pirmskolas un pirmās klases mācību programmu, tā, lai bērnam ir līdzsvarota pāreja no ģimenes vai pirmsskolas izglītības iestādes uz mācībām vispār izglītojošā skolā.
Mācību apguves procesā galvenais priekšnoteikums ir rotaļa.
Bērnu un pedagogu sadarbība veicina bērnu radošumu, bagātina pieredzi, palīdz pārņemt kultūras vērtības.
Estētikas skolas kompetenču grupas:
1)Sociālā kompetence - dzīvot un būt kopā.
Bērns mācās atzīt un pieņemt citu bērnu uzmanību, interesējas par cita rotaļlietām, idejām, domām, jūtām, mācas klausīties un dzirdēt, atbildēt uz jautājumiem.
2)Komunikācijas kompetence - uzklausīt, runāt, mēģināt lasīt, rakstīt, izteikt sevi un sazināties ar citiem.
Spēja runāt ar pieaugušajiem un bērniem latviski un lietuviski.
Bērns klausās pasakas, mūziku, deklamē dzejoļus.