Adīšanas un tamborēšanas pulciņš. Papīra locīšanas pulciņš. Leļļu gatavošanas pulciņš.
Skolēniem katru nedēļu tiek aizsūtīts gatavojamais darbiņš. Saziņa notiek e-klasē un WhatsAppā. Trīs meitenes pamatā ada vai tamborē, 1. un 2.klašu skolēni trenē pirkstus un prātu papīra locīšanā. Protams, šajā procesā liela nozīme ir vecāku atbalstam, jo darbs ir attālināti. Ja darba procesā kādā vietā nav nepieciešamā materiāla, tad līdz rezultātam skolēns var arī nenokļūt. Vecākiem ir jāsaprot, ka 1. un 2. klasē skolēnam ir jāpalīdz, ja viņš ko nesaprot. Radusies interese var noplakt, ja nav atbalsta.
Papīra locīšana palīdz attīstīt gan pirkstu veiklību, gan prāta darbību, loģisko domāšanu. Tas nozīmē, ka šādas nodarbes vispusīgi pilnveido un veidojas prasmes, kas citiem vienaudžiem var vēl nebūt. Prasme precīzi nomērīt, taisni nogriezt, savienot pareizi, lai iznākums būtu tāds, par ko pašam prieks. Un jo vairāk dara, jo vairāk un labāk sanāk. Šīs iemaņas noder arī citos priekšmetos - kā matemātika, dizains un tehnoloģijas, telpiskā modelēšana u.c. Arī adīšana un tamborēšana meitenēm veicina pirkstu veiklību un iemaņas, pagatavot sev vēlamas lietas. Savas prasmes attīstot, aizvien sarežģītākas lietas pašas var veidot. Tas noder veidojot dizainu gan apģērbam gan citām lietām. Šīs prasmes dzīvē ir ļoti noderīgas.
Šūšanas pulciņš. Šeit ir skolēni no 1.- 5.klasei. Pirmās klases skolēniem noteikti ir jāpalīdz vecākiem izpildīt darbu, jo bieži gadās problēmas ar diega ievēršanu adatā vai mezgla izveidošanu diegam. Jo vairāk atbalstam, jo ātrāk skolēns pats iemācās to izdarīt. Jāpalīdz arī izgriezt no auduma paredzētos laukumus. Attālinātajā darbā vecākiem ir ļoti jāatbalsta 1.un 2.klašu skolēni, lai viņi iesākto darbu spētu izdarīt līdz galam. Skolotājs var pakonsultēt, bet praktiski palīdzēt no attāluma nevar.
Saziņa arī notiek E-klasē un WhatsAppā. Pirmās iemaņas darboties ar diegu, audumu un šķērēm, noder arī iesaistoties citos pulciņos - kā piemēram "rotu gatavošana" vai "tekstils un dizains". Arī mājturības stundās šīs iemaņas ir nepieciešamas. Skolēni, paši darbojoties ar materiāliem, attīsta gan prasmes, gan fantāziju, gan loģiku. Ne vienmēr sanāk iecerētais, tāpēc svarīgi ir trenēt pacietību un saprast, kāpēc nav sanācis. Vajadzīgs iedrošinājums un atbalsts. Bet, ja skolēns tiek līdz gala rezultātam saviem spēkiem, ar nelielu atbalstu, tad viņam vairojas ticība sev un saviem spēkiem. Un ar laiku viņš varēs pats daudz ko paveikt pateicoties paša spēkiem un iemaņām.
Leļļu gatavošanas pulciņš. Šajā pulciņā ir tikai 1. un 2. klases skolēni. Tas arī ir saprotami, jo šajā vecumā ir arī vislielēkā interese par rotaļlietām. Ir multfilmu varoņi, kurus gribas atveidot, un vienkārši tāpat, gribas pagatavot sev mīļas lietas. Skolēni darbojoties saprot, kā veidojas rotaļlietai telpiska forma, kāda ir darbu secība, lai pagatavotu iecerēto. Ir skolēni, kam patīk darboties pēc parauga, bet ir arī, kas saprotot gatavošanas principu, paši izdomā, ko gribētu pagatavot. Vislielākā pacietība, protams, ir sašūt detaļas kopā. Vēl jau ātri un veikli to izdarīt nevar. Tātad, ir jāiedrošina, ir jāatbalsta. Bet, kāds prieks ir tad, kad rotaļlieta gatava!
Sadarbība notiek attālināti caur e-klasi un WhatsAppu, un bez vecāku atbalsta tas nav iespējams. Darbošanās šajā pulciņā attīsta prasmes telpiskā domāšanā - ģeometrijā, loģisko domāšanu attīsta un pirkstu veiklību. Kā arī veicina tēlaino domāšanu, jo parasti tiek izdomāts, ko pagatavotā rotaļlieta darīs, kā viņu sauks u.t.t. Ko ēdīs, ko ģērbs mugurā- vesela aina tiek izdomāta. Tiek izspēlēts teātris ar pagatavotajiem varoņiem.
Lego pulciņš. Skolotāja Inta Šīmane.
Lego pulciņa darbības mērķis - rast ieinteresētību skolēna praktiskā un teorētiskā izglītošanā, un, līdz ar to - apkārtējās pasaules kopsakarību izpētē.
Kādas iemaņas un spējas attīsta darbošanās šajā pulciņā? Vispirms -Lego pulciņš ir radošuma un iztēles attīstītājs.Šīs fantāzijas un iztēles realizācija praksē.Tas vēlāk var noderēt Vizuālās mākslas priekšmeta veiksmīgākā apguvē.
Lego pulciņa nodarbību interesantākās tēmas veicina tālāku un detalizētāku šīs tēmas izpēti. (Piem. tēmas par Latviju, Lietuvu veicina iedziļināšanos šo valstu vēsturē, folklorā, ģeogrāfijā.)
Tā pakāpeniski tiek pilnveidots skolēna intelekts, vērošanas spējas , attēlošanas iemaņas.
Strādājot šajā pulciņā, svarīgi ,kā attīstās skolēna kolektīvās darbošanās iemaņas un, tajā pašā laikā - atbildība par savu rīcību un patstāvīgais darbs.Šo iemaņupilnveide tiek novērtēta visos mācību priekšmetos. Caur rotaļu tiek attīstīta loğiskā domāšana, prasme diskutēt un aizstāvēt savu viedokli.